#Elektriauto käibemaksu mõju hinna kujunemisele Eestis


Sissejuhatus

Elektriautode üha kasvav populaarsus on toonud kaasa palju arutelusid, eriti seoses nende hindadega. Üheks komponendiks, mis mõjutab elektriauto hindu, on käibemaks. Käesolevas artiklis uurin elektriauto käibemaksu mõju hindadele Eestis ning analüüsin, kuidas see võib mõjutada elektriautode kasutuselevõttu.

Sisu

Eestis kehtiva seaduse kohaselt on elektriautodel käibemaksu määr 20%, nagu ka enamikul teistest kaupadest ja teenustest. See tähendab, et elektriauto endale soetades tuleb selle hinna hulka lisada käibemaksu osa. Näiteks, kui elektriauto hind on 30 000 eurot, lisandub sellele veel 6000 eurot käibemaksu ehk kokku tuleb maksta 36 000 eurot.

Elektriautode käibemaksu mõju hinna kujunemisele on mitmetahuline. Ühest küljest võib kõrgem hind vähendada elektriautode ostmise soovi, kuna paljud tarbijad võivad leida elektriauto traditsiooniliste sisepõlemismootoriga autodega võrreldes liiga kalliks. Kuid teisest küljest võib käibemaksu vähendamine elektriautode hinda, mis omakorda võib suurendada nende atraktiivsust tarbijate seas.

Eestis on olnud ka arutelu käibemaksu vähendamise või täieliku ärakadumise üle elektriautode puhul. Mõned riigid on juba võtnud kasutusele selliseid meetmeid, püüdes soodustada roheliste autode kasutamist. Kuid seni on Eesti valitsus otsustanud säilitada 20% käibemaksu elektriautode puhul.

Kokkuvõte

Elektriautode käibemaksul on kindlasti mõju elektriauto hindadele Eestis. Kõrgem hind võib takistada elektriautode kasutamise levikut, samas kui käibemaksu vähendamine võiks suurendada nende atraktiivsust tarbijate seas. Kuna elektriautode kasutuselevõtt aitab vähendada keskkonnakahju, võiks Eesti valitsus kaaluda meetmeid, mis soodustavad roheliste autode ostmist ja kasutamist. Samas tuleks arvestada ka riigi eelarve ja majandusliku tasuvuse aspekte. Elektriautode käibemaksu küsimus vajab põhjalikku kaalumist ja jälgimist nii praegusel kui ka tulevastel aastatel.